Sunday, November 29, 2009

Break the Silence..=)

Rasenye lame sgt dh x bukak blog princess ni..hehee... Klu bukak pn juz tgk je..x post pape coz last sem sgt2 bz dgn lots of activities..Sgt bz smp x sedar tetiba dh cuti sem..tetiba dh nk msk thn br..2010..urmm...during my semester break ni, i'll try 2 update my activies kt umh..try to..x tau la bole ke x..hehee...Byk sbnrnye nk tls kt my blog ni..all the bitter sweet memories spnjg sem lps..huhuu...but,nant la,i'll try to find some other time to write coz it's need different emotion to write..^_^

Wednesday, July 29, 2009

Message of love..

Perempuan yang suci Adalah perempuan yang dijaga oleh Allah Tidak sedikit pun Allah membenarkan Mana-mana lelaki ajnabi yang fasik menyentuh dirinya Walaupun hatinya… Kerana Allah teramat mencintainya…

Tetapi andai kita bergelumang
Dengan cinta lelaki yang palsu imannya

Di mana Allah untuk menjaga kita?
Allah seakan melepaskan kita
Kepada seorang manusia
Yang lebih banyak mengecewakan kita

Jika Allah datangkan kesedaran dalam diri
Supaya meninggalkan cinta seorang lelaki yang munafik
Itu bermakna Allah mahu mengambil kita kembali
Untuk dijaga-Nya, dilindungi…

Mengapa masih ragu-ragu?

Kekuatan usah ditunggu tapi harus dicari Hargailah di atas kesempatan yang Allah beri

Sunday, July 19, 2009

Istiadat Konvokesyen Pertama UDM

At last...=) after waiting for a year for this event..heheee...
Actually,I'm not that excited to get the scroll,be on the stage...
I was very excited because I can meet my friends..
ateh..zeeha...zacky..anas..n others..
Besides,I was so happy because I got two bouquet of flowers.
.One from my parents,and the other one is from anas..
and not to forget,froggy from ateh..;)
After our convocation day,we went to Pantai Batu Burok
and ate our lunch at KFC..It is kind of reunion I guess even not all of us were there..=)


































































Sunday, July 12, 2009

Demikianlah Cinta...

Jika kita mencintai seseorang
jangan tunggu esok hari untuk mengatakannya
kerana esok hari itu mungkin takkan pernah ada…
Seandainya cinta itu ada, hadirlah dengan kenyataan
jangan berkias dengan kata-kata, tunjukkan dengan perbuatan dan luahkan dengan ucapan..
Kerana…
Cinta itu satu seksaan jika tiada kepastian, jiwa pasti gelisah dalam meniti sebuah kepastian
gelisah memikirkan sama ada cinta yang dihulur berbalas atau hanya bertepuk sebelah tangan
apa jua keputusan yang bakal diterima
tabahlah selalu kerana tidak semua impian dan kehendak kita menjadi milik kita…
Ingatlah…
Jika ia sebuah cinta maka ia tidak hadir dengan permintaan
namun ia hadir kerana ketentuan-Nya
jika ia sebuah cinta maka ia tidak hadir dengan kemewahan dan kebendaan
namun ia hadir kerana pengorbanan dan kesetiaan
Cinta itu adalah sebuah janji
cinta adalah sebuah cenderahati
sekali diberi tidak akan di lupakan
jangan biarkan ia hilang..
Dan..
Janganlah pernah membicarakan perasaan yang tidak pernah ada..
jangan pernah menyentuh hidup seseorang kalau hal itu akan menghancurkan hatinya.
jangan pernah menatap matanya kalau semua yang kau lakukan hanya
berbohong…
Cinta itu tidak pernah meminta kerana ianya selalu memberi
kadang-kadang kita dengan angkuhnya mengatakan yang kita tidak akan jatuh cinta
sedangkan pada hakikatnya hati kita telah dicuri
kita tidak menyedari tatkala ia berada di sisi
tetapi setelah ia terbang jauh barulah hati akan terasa gelora cinta yang membara…
Cinta itu tak akan datang kalau tak dicari
cinta juga tak akan dapat kalau tiada siapa yang memberi
tapi mencari biarlah pada yang sudi
bukan meminta pada yang simpati…
Awal dari cinta adalah membiarkan orang yang kita cintai menjadi dirinya sendiri
dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kita inginkan
jika tidak, kita hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kita temukan di dalam dia…
Kerana cinta yang terbaik adalah cinta yang tidak bersyarat..
kita mencintai dan di cintai lengkap dengan kekurangan dan kelemahan tertentu.
cinta yang sejati ialah cinta yang tidak bertambah kerana kebaikan dan
tidak pula berkurang kerana kesalahan.
Jika kita menyayangi seseorang lepaskanlah dia
dan jika dia kembali dia adalah milik kita
jika tidak, dia bukan lah milik kita sejak dari mula lagi…
Sememangnya yang paling menyedihkan dalam hidup adalah bertemu dengan seseorang dan jatuh cinta,
dan ianya untuk menemukan bahawa dia bukan untuk kita dan kita sudah menghabiskan banyak waktu
untuk dia yang tidak pernah menghargainya.
Namun,
jangan kerana cinta kita gugur.
jangan kerana cinta, prinsip akan menjadi larut cair.
cinta tak semestinya akan berakhir dengan perkahwinan dan
perkahwinan juga tidak semestinya akan menoktahkan titik kepada percintaan..
Bahkan jika dizinkan oleh takdir-Nya, cinta itu akan terus bersambung ke alam akhirat
Suami yang soleh dan isteri yang solehah akan bercinta lagi
di syurgawi Ilahi-tempat pertama melahirkan cinta
kesetiaanlah yang mengikat cinta.
kecurangan akan meranapkan cinta.
Sebuah perkahwinan akan menjadi indah jika cinta terus di kekalkan.
Cinta pertama adalah kenangan,
cinta kedua itu menjadi pengajaran,
dan cinta yang seterusnya adalah satu keperluan
kerana hidup tanpa cinta bagaikan masakan tanpa asam dan garam
lantaran itu bajailah cinta yang di anugerahkan itu sebaik-baiknya
agar ia terus mekar dan wangi sepanjang musim.
Cinta perempuan itu diibaratkan seperti layang-layang, bila dikejar ia lari, bila ditunggu ia menanti
Manakala cinta lelaki pula adalah seperti cermin, walaupun ia tidak berbohong, namun sukar untuk dipercayai
Seandainya kita diciptakan untuk menjadi satu, pasti suatu ketika kita akan bertemu
Seandainya kita diciptakan untuk tidak bersatu, walau dekat selalu kau takkan jadi milikku…
Andainya dikau jodohku yang tertulis di luh mahfuz..
Allah pasti akan mencampakkan rasa kasih sayang dalam hatiku,
jua hatimu…
Cinta itu selalu berbicara dengan bahasanya
bahasa yang kadang begitu sulit untuk diterjemahkan manusia dan begitu sulit untuk difahami….
Demikianlah…
Dari cinta-Nya kita berasal
Dan atas nama cinta, Dia menciptakan kita
Kerana cinta, kita datang dari-Nya
Dan demi cinta juga kita kembali kepada-Nya…

Tuesday, June 30, 2009

Friday, June 12, 2009

Air Terjun Jeram Linang

11 Jun 2006...

At last,ari yg ktorg tunggu tiba..=)

Cik ros,Zatie,Elyn and aku bertolak dr umah aku ke Jeram Linang..
Tp,before 2 ktorg singgah kt bandar Machang lu amik Sue..Huhuu..
Sesat jap..Aku pn pelik cmne ley sesat..Padahal slalu je aku pgi bndar Machang 2..huhu...
And then ktorg jumpa ngn Iqmal and Ije kt UiTM Machang..Akhirnye,sampai la kami
kt air terjun 2..=) Aku dh x sabar2 nk mandi..hehee...Lepas dh cr2 tempat sume,n mkn2 smbil
sembang2,aku and elyn jd org pertama trn dlm air..




Sangat sonok berenang2..wlaupun aku x pndai brenang..hehee..aku juz men tepi2 je n nek glongsor..

After almost 1 hour dlm air,ktorg pn sejuk cm nk beku,aku gak jd org pertama yg naik...Dh x thn sgt..huhu...Masa 2 dh dkt kul 3 lebih dh..So,ktorg pn p tkr bj n solat zuhur..






Then,muncul la sorg lagi kwn..Faiz Yus..Lame gler x jmp..huhuu...Then,ktorg decide nk p mnum2 lu before blk..Lgpn sume org tgh haus coz x de sape pn bwk air..Dahsyat x ktorg..??hehee..
Makanan pny la byk,tp,airnye x de pn..Lepas mnum2 sume n dgr cite kwn2 lme sume,ktorg pn bergerak blk ke umh msg2 coz parents dh call riso x blk2 lg..Kami smpai umh dlm dkt2 kul 6..After cik ros,elyn n zatie solat asr kt umh aku,dorg pn blk umh msing2..=) Malam 2,aku tdo dalam kepenatan..huhuu..
but I sgt hepi..=) Kwn2,nant kite p picnic kt pntai lak ek..;)

Friday, May 08, 2009

I will always love you...

I wish i could tell these words to my love..My love??Hehee...Yes..I love her so much..My beloved mother..Hurmmm...She's the only love that i have..

Mama,sempena hari ibu which is on this becoming sunday,i would like to wish u Happy Mother's Day..=)Ermmm..ma,thank you so much sbb dh jadi ibu yg terbaik di dunia..Yu sgt lucky for having a mother like u..Yu tau,yu byk wat ma kecik hati,terasa ngn perangai yu yang ntah pape ni..Dulu,bile ma suh yu bc buku,mesti yu nangis and tulis mcm2 dlm buku tu..Yu tulis yu benci ma la,ape la..Mamaa..I'm sorry..Ms 2 yu x tau pape..Skang,br yu sedar,kalau ma x buat cmtu,paksa and tunggu yu bc bk tiap2 mlm,mesti yu x kn jd org yg brjaya..Byknye dosa yang yu dh buat..Maaa...bile yu ingat balik,yu pernah wt ma ngs..;( Ma,yu mntk maaf sgt2..rs nk cium je kaki mama n mntk maaf..Even yu pernah wt ma ngs,ma still syg yu..still peluk yu bile yu sedih..If i can turn back the time,i will never ever do that..=( Tp,u nk ma tau yg yu sgt sygkn mama...You are the best mother and my best friend forever..Skang,yu just nk happykn ma..I'll never make u cry again..I'll always make u smile...Tq ma sbb be my loyal listener everytime i need someone to talk and listen to me..

"Ya Allah,Kasihani dan Sayangilah Ibu dan Ayahku sepertimana mereka mengasihani dan menyayangi aku semasa aku kecil dulu..Bahagiakanlah hati mereka.."
Mama,
Selamat Hari Ibu...=) This is a song 4 you..

Thursday, May 07, 2009

Jika aku Jatuh Hati

Ya Allah....
Jika Aku Jatuh Hati Lagi...

Saturday, May 02, 2009

Sepetang di....

Beriadah...
Memang aktiviti yang paling aku suka..
Beriadah tak bermaksud kene bersukan..betul tak cikgu PJ..heheee...
Sape yang rase die cikgu PJ or bakal ckgu PJ,sila jwb..heeehee..
Tp,dlu,ms blaja kt Taiping,aku ingat lagi,ktorg diWAJIBkan trn beriadah kul 5 ptg smp kul 6..
Tiap2 ptg,warden dtg check kt hostel sape x trn beriadah..
Benci betul aku..Penat,sbb tu aku x suke trn beriadah..Blk PREP,kul 4.30,kul 5,kne trn lg..X ke pnt tu..huhu..
Aku slalu trn lmbt2 or buat2 tdo kt dlm blk..Nakal jgk ek aku..hehhee..
Tp,skang aku dah sk beriadah,tanpa dipaksa..;)








Petang tu,tetibe aku ngn yana a.k.a liyen pgi Tmn Tasik Cempaka..=) Bukan tetibe,mmg dirancang sebenarnye..heheee...
Niat asal yana bwk aku pgi sana sbb aku nk mkn ice cream..Tq yana!!!Sahabat dunia akhirat..hehhee...Sambil mkn ice cream,ktorg berjalan2 pusing Tmn Tasik tu..Aku memang sgt suke pgi tmn...X tau nape..May be sbb sjk dari kecik lagi mak aku slalu bwk aku pgi tmn kot..







Sambil berjalan,aku n yana berkngsi2 pndpt and cte...n sambil tgk2 org tgh beromantik ngn couple msg2 kt tmn...hehee...Tp,yang peliknye..rmai org tgk kami dgn pndangan semacam..Aku pn x tau np..Hurmmm...aku rs may be sbb sume org berjoging,tp kami jln pusing tmn smbl mkn ice cream..Org pgi tmn kuarkn peluh,tp kami,tmbh lemak...=p...





Pape pn,sgt best ptg 2..kul 7 br kami blk..and kami dpt tgk keindahan alam ciptaanNYA..Sgt cantik...SUBHANALLAH...


Cantikkan..?? Cam lukisan jer..

Friday, May 01, 2009

Activities During Examination Weeks...

At the bus stop,waiting for the bus..

In the bus..huhu..what's wrong with you dayah..


Read and read whenever you are..=)

Waiting for the bus..


Study la sangat 2..hehee...


Take five..Amik gambar jap..hehehe...

Cam nk x nk je senyum...Stress you...Byk lg x study...

Ili and Dayah...Daughters of Tun Sri Lanang..heheee...

Do I still have time to finish all these notes...huhu...

Peace...leave your stress and smile..=)

Thursday, April 16, 2009

12 April 2009 - Pangkor Island&Teluk Intan

Lost for words..
Let the pictures tell everything..